המחשב מקולקל? האם לקנות חדש או לתקן?


[rank_math_breadcrumb]

המחשב התקלקל – האם לקנות מחשב חדש או לתקן?

המחשב התקלקל האם לקנות מחשב חדש או לתקן? זוהי אולי השאלה השכיחה ביותר שרוב האנשים שואלים את עצמם. הרי המחשב הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו, ובכל פעם שהוא מתקלקל אנו מחסירים פעימה – ורוצים לעשות כל מאמץ על מנת להחזיר את המחשב לתפקודו התקין.

כמובן שלא משנה איזה בחירה תעשו, לבחירה הזאת יהיו יתרונות לצד חסרונות – ואתם תצטרכו להכיר את שתי צידי המטבע על מנת להבין איזה מבין ההחלטות היא הכי טובה עבורכם. בסוף יש לכם כוח מאוד משמעותי בידיים, והכי חשוב הוא שלא תעשו החלטה שבראייה לאחור אתם עוד תתחרטו עליה.

בכדי לאפשר לכם לעשות בחירה שתהיו שלמים לגביה, אנו החלטנו להרים את הכפפה ולהסביר לכם בדיוק את היתרונות ואת החסרונות של כל אחת מהאפשרויות. כך שברגע האמת אתם תדעו איזה אפשרות תהיה הכי נכונה עבורכם – תזכרו שמה שנכון עבורכם לא בהכרח נכון עבור כולם.

המחשב מקולקל

היתרונות והחסרונות של קניית מחשב חדש

היתרונות

  1. היתרון המשמעותי ביותר כאשר אתם רוכשים מחשב חדש הוא שאתם יכולים להיות בטוחים שהתקלה לא תחזור. אתם לרוב תרכשו מחשב חדש, כזה שיוכל ללוות אתכם לתקופה ארוכה קדימה.
  2. עוד יתרון הוא שאת המחשב החדש אתם תוכלו להתאים לצרכים העדכניים שלכם. כך שאם המחשב הקודם לא היה בדיוק מתאים לכם, אתם כמובן תוכלו לדאוג שהמחשב החדש יתאים לכם כמו כפפה ליד.

החסרונות

  1. החיסרון הבולט ביותר הוא העלות הכספית, בהשוואה לתיקון מחשב שהיא אופציה יחסית זולה. רכישת מחשב חדשה יכולה לעלות לכם אלפי שקלים, כך שאתם צריכים להתאים את עצמכם לכך.
  2. חיסרון נוסף הוא שלרוב רכישת מחשב חדש לוקחת זמן, אתם לא תוכלו לבצע את הרכישה על רגל אחת. לכן אתם צריכים לקחת בחשבון שאתם הולכים לבלות תקופה מסוימת ללא מחשב. השאלה אם זוהי אפשרות שאתם יכולים לקחת אותה בחשבון בשלב שבו אתם נמצאים.

היתרונות והחסרונות של תיקון מחשב קיים

היתרונות

  1. היתרון הגדול ביותר הוא כמובן שאתם יכולים לחסוך הרבה מאוד כסף, לעיתים מדובר על חיסכון של אלפי שקלים. לא כולם יכולים להרשות לעצמם להוציא אלפי שקלים ברכישת מחשב חדש לבית או לעסק.
  2. עוד סיבה לתקן את המחשב היא שאתם תוכלו לבצע את התיקון על המקום, כך שאתם לא תצטרכו להתמהמה זמן רב – ברוב המקרים אתם תרצו לחזור לעבוד עם המחשב בהקדם האפשרי.

החסרונות

  1. חשוב מאוד שהתיקון יתבצע על ידי טכנאי מחשבים מיומן, במקרה שבו המחשב יתבצע על ידי איש מקצוע שלא מכיר את התחום – אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב שבו התקלה חוזרת על עצמה פעם אחר פעם.
  2. המחשב הישן עלול להיות כזה שלא מספיק לצרכים שלכם, ולעיתים רק אחרי שאתם תתקנו אותו ותוציאו על כך כסף אתם תבינו כי מדובר על טעות שלא תסייע לכם לקבל את מה שאתם באמת צריכים.

אז בשורה התחתונה – מה באמת עדיף?

המחשב התקלקל האם לקנות מחשב חדש או לתקן? אז אם קראתם את כל היתרונות ואת כל החסרונות בוודאי כבר הבנתם כי אין תשובה חד משמעית. אם מדובר על תקלה קטנה ועל מחשב יחסית חדש, שווה לכם לתקן אותו ולהמשיך להשתמש באותו המחשב. אם מדובר על תקלה משמעותית ועל מחשב ישן מאוד, אז אין טעם להוציא כסף על התיקון שלו – כי בכל מקרה תרצו להחליף אותו בקרוב.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

דילוג לתוכן