החלפת מאוורר מעבד

החלפת מאוורר מעבד – אל תחכו שיהיה מאוחר מידיי

אם יצא לכם לפתוח את המחשב לאחרונה, ככל הנראה ראיתם שיש בו לא מעט מאווררים – שהם אחד מהאלמנטים הכי חשובים שיש בו. כאשר המאווררים לא פועלים בצורה תקינה, המחשב כולו נמצא בסכנה ואתם תהיו מוכרחים לפעול במהרה על מנת שתוכלו להחזיר את המצב בחזרה לקדמותו.

כאשר אתם משתמשים במחשב אתם מפעילים את כל הרכיבים שלו בו זמנית, והמאווררים נועדו על מנת לווסת את הטמפרטורה – ולאפשר למחשב לפעול מבלי שיגרם נזק. כאשר אחד מהמאווררים לא פועל כמו שצריך, המחשב עלול להתחמם יתר על המידה – מצב שעלול להביא גם לנזק בלתי הפיך.

כך שאם עד כה חשבתם לעצמכם כי החלפת מאוורר מעבד זה בעיקר מותרות, כעת אתם צריכים לחשוב בצורה מעט שונה. מדובר על פרוצדורה מאוד חשובה, כזאת שתאפשר לכם מצד אחד להאריך את החיים של המחשב – או מצד שני לעשות בדיוק את הפעולה ההפוכה שממנה אתם רוצים להתרחק.

החלפת מאוורר מעבד

המחשב מתחמם? מדובר על נורת אזהרה

הסממן הבולט ביותר שיסייע לכם להבין כי הגיע הזמן להחליף את המאווררים של המחשב הוא כמובן התחממות יתר. ברגע שהמחשב מגיע למצב שבו הוא מתחמם יתר על המידה, אתם צריכים להבין כי ככל הנראה אחד מהמאווררים לא פועל בצורה תקינה. מחשבים לא אמורים להתחמם בצורה משמעותית, ואם כך קורה אז אתם צריכים בהחלט לחשוב על האפשרות הזאת – ולא להתעלם מהמצב.

קראו עוד: מחשב מתחמם

המחשב עושה רעשים מוזרים? אולי זה מגיע מהמאוורר

בלא מעט מקרים אנו שומעים על מצבים שבהם המחשב מתחיל לעשות רעשים מוזרים, רעשים שהוא לא היה עושה אותם עד לאותו הרגע. במקרה שבו ה מחשב עושה רעשים מוזרים, אתם צריכים לפעול במהרה על מנת לאתר את הסיבה לרעש. לעיתים הסיבה לרעש היא המאוורר של המעבד, שהוא לא מצליח לפעול כמו שצריך. במקרה כזה החלפת מאוורר מעבד היא מתבקשת במיוחד, ועדיף שתבצעו אותה כמה שיותר מהר.

קראו עוד: צפצופים במחשב

המחשב זוחל? זה לא בהכרח קשור לתוכנות הפתוחות

אתם רוצים לעבוד עם המחשב, אך בפועל הוא עובד בצורה מאוד איטית? כמובן שיכולות להיות מגוון רחב של סיבות שיכולות להביא אתכם למצב הזה. אך אחת מהסיבות השכיחות ביותר היא שהמאוורר של המעבד לא פועל כנדרש, והמחשב כולו מתחמם בצורה מהירה – ולכן הוא גם פועל בצורה איטית. לכן אם אתם לא מבחינים בבעיה בתוכנות עצמן, שווה לכם לבצע החלפת מאוורר מעבד – שככל הנראה תפתור את התקלה.

המחשב זוחל זה לא בהכרח קשור לתוכנות הפתוחות

המחשב מאתחל את עצמו? אל תעמדו מנגד

עוד סיטואציה שעלולה להתרחש בכל מחשב היא סיטואציה שבה המחשב מאתחל את עצמו ללא סיבה כל פעם. במקרה שבו אתם מבינים כי לא מדובר על תקלה זמנית, חשוב מאוד שתנסו להבין מדוע המחשב עושה זאת באופן תדיר. לעיתים מדובר על אפקט הגנה, אפקט הגנה שנגרם בגלל שהמחשב מגיע לטמפרטורה גבוהה – ולכן הוא מאתחל את עצמו על מנת לאזן את הטמפרטורה.

החלפת מאוורר מעבד בזמן – תימנע נזק עתידי

חשוב להדגיש כי אומנם זה נשמע לכם מעט מופרך, אך בפועל אם אתם תצליחו להחליף את המאוורר בזמן – אתם תוכלו למנוע לא מעט נזקים עתידיים. כאשר המחשב מתחמם בצורה משמעותית הוא עשוי לפגוע בלא מעט רכיבים אחרים, רכיבים שנהרסים כתוצאה מהטמפרטורה הגבוהה שאליה המחשב הגיע. חשוב שתדעו כי במקרה גזה החלפת מאוורר מעבד היא חיונית מאוד, ורק כך אתם תוכלו להביא את המחשב שלכם למצב שבו הוא פועל כמו שצריך.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אהבתם? שתפו את המאמר!
דילוג לתוכן