[rank_math_breadcrumb]

החלפת ספק כוח במחשב

המדריך המקיף על החלפת ספק כוח במחשב

החלפת ספק כוח במחשב, נשמעת כמו פעולה מסובכת למדי, ויש כאלה שיעדיפו לרכוש מחשב חדש לפני שהם יבצעו את הפעולה הזאת. אך צריך להודות על האמת, מדובר על פעולה שכיחה יחסית במחשבים מכל סוג שהוא – ולא מן הנמנע כי יגיע השלב שבו גם אתם תצטרכו לבצע את ההחלפה הספציפית הזאת בשל תקלה, בין אם תעשו זאת בעצמכם ובין עם בעזרתנו של טכנאי מחשבים מקצועי.

החלפת ספק כוח

יכולים להיות כל מיני סימנים אשר מעידים על כך שהגיע הזמן להחליף את ספק הכוח, סימנים שלמען האמת לא באמת ניתן להתעלם מהם. צריך להדגיש כי החלפה של ספק כוח אינה בגדר מותרות, אם לא תחליפו את הספק – ככל הנראה לא תוכלו להשתמש במחשב.

לפני שאתם מכניסים את עצמכם ללחץ או לפאניקה, שווה לכם לקרוא את המדריך הבא שיסביר לכם בדיוק על מה מדובר – וכמובן מהם הצעדים הנכונים שאתם יכולים לעשות.

ספק כוח – מה זה בדיוק?

לא צריך להיות גאון גדול על מנת להבין את תפקידו של ספק הכוח, מדובר על הרכיב שמספק את האנרגיה למחשב. הוא למעשה אחראי על פעולתם של שאר הרכיבים במערכת, החל מלוח האם ועד לדיסקים הפנימיים או המעבד. תפקידו של ספק הכוח הוא בין היתר לשנות את עוצמת המתח החשמלי שמגיע ולהקטין אותו למתח נמוך יותר שמתאים לרכיבי המחשב. לכן, אנו מבינים שכאשר ספק הכוח אינו תקין, המחשב לא יעבוד. ספק הכוח הוא מרכיב חיוני של מערכת מחשוב. הוא ממיר זרם חילופין (AC) משקע בקיר לזרם ישר (DC) שיכול לשמש את הרכיבים האחרים. מערכת מחשב לא יכולה לפעול ללא ספק כוח. ספק הכוח מספק את המתח והאמפר הדרושים לכל הרכיבים לעבוד יחד. ספק הכוח של המחשב בנוי עם שנאי, המוריד את המתח ומגביר את האמפר כדי להתאים לצרכים של רכיבים שונים במערכת.

מדוע ספק כוח יכול להתקלקל במחשב?

צריך לדבר בכנות ולהגיד כי החלפת ספק כוח זוהי פרוצדורה יחסית שכיחה, וכל טכנאי מחשבים נדרש לטפל בתקלות כמו זו באופן תדיר. הסיבה המרכזית לכך היא שספק הכוח מושפע בצורה ישירה ממתח החשמל שמגיע אליו, וברגע שיש שינויים תדירים במתח החשמל – ספק הכוח עשוי להיהרס. מסיבה הזאת ההמלצה היא למנוע מצב שבו אתם מכבים את המחשב בפתאומיות, כי כל שינוי קיצוני בעוצמת המתח שמגיעה לספק עלולה לפגוע בו בצורה חסרת תקדים.

כמה עולה החלפת ספק כוח למחשב?

העלות המשוערת עבור עבודה כזאת שאתם תצטרכו להחליף את הספק כוח במחשב נייח שלכם, כפי שכתבנו גם במחירון המחשבים, נעה בין 250 ש"ח ל-400 ש"ח. המחיר כולל את רכישת ספק הכוח החדש ואת פעולת ההחלפה עצמה. שימו לב כי המחירים של החלפת ספק כוח למחשב יכולים להשתנות בהתאם לעלות ספק הכוח הספציפי שמתאים למחשב שלכם, כמו גם סוג המחשב ומורכבות פעולת ההחלפה.

איך ניתן למנוע תקלות בספק כוח?

לפני שאתם חושבים על האפשרות של החלפת ספק כוח, אתם צריכים לחשוב על האפשרות למנוע את המצב הזה. כי בסוף ברגע שספק הכוח שובק חיים, אתם תמצאו את עצמכם במרדף אחרי טכנאי מחשבים שיגיע להציל אתכם. הפתרון הטוב ביותר למניעת בעיות בספק הכוח הוא שימוש קבוע באל-פסק. מדובר על רכיב שמסייע לווסת את מתח החשמל המגיע למחשב, ובכך אתם יכולים להיות בטוחים שלא יהיו בעיות, לכן במידה ואתם רוצים למנוע תקלות בספק כוח, חשוב מאוד להקפיד לכבות את המחשב כל סוף יום (לקראת הלילה) וביום למחרת להדליק אותו. בנוסף חשוב לבדוק שהמחשב נקי ואין שוב רכיב שמפוצץ באבק שחוסם את הפעילו התקינה כי במידה ויהיה מלא אבק זה יכול לגרום לתקלה בספק כוח במחשב נייח.

החלפת ספק כוח למחשב נייח

האם כדאי לתקן או להחליף את ספק הכוח?

צריך להגיד את האמת: תיקון ספק כוח קיים במחשב, אינה אופציה מומלצת מאחר והיא לא משתלמת כל כך. ברוב הגדול של המקרים, נעדיף לרכוש ספק חדש ולבצע החלפת ספק כוח למחשב, עבודה שעולה כמה מאות בודדות של שקלים. ברוב הגדול של המקרים, יציע לכם הטכנאי מחשבים לבצע בעצמו את רכישת הרכיב, תוך בדיקה קצרה באשר לסוג ודגם המחשב שלכם על מנת להתאים לו את הספק המתאים ביותר, כמו כן לפי הרכישת של הספק כוח חשוב לבדוק עם הרכיבים כמה כוח הם צורכים שלא תקנו ספק כוח עם עוצמה נמוכה כי זה יכול לגרום לבעיה יותר גדולה.

בתוך כמה זמן ניתן להחליף את ספק הכוח?

אתם יכולים להיות רגועים אם אתם קוראים לטכנאי מחשבים עד הבית שהוא מנוסה, החלפת ספק כוח לא אמורה להתבצע במשך זמן רב. רוב הטכנאים יוכלו להחליף את ספק הכוח בצורה מקצועית בתוך כשעה, ובכך המחשב יחזור לפעילות סטנדרטית. אך נדגיש כי בכדי שתוכלו לדעת שאתם לא לוקחים סיכון מיותר, חשוב מאוד שתפנו אך ורק לטכנאים מנוסים – כאלה שיוכלו לבצע את ההחלפה בצורה הכי טובה והכי אידיאלית מבחינתכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

אהבתם? שתפו את המאמר!
אולי יעניין אותך גם
תיקון מחשב נייח
תיקון מחשב נייח

תיקון מחשב הוא משימה קשה ומייגעת. זה דורש הרבה סבלנות, זמן ומאמץ כדי לתקן את המחשב. עם זאת, עם עליית טכנולוגיית הבינה המלאכותית, כעת אתה

למאמר המלא »
דילוג לתוכן