החלפת לוח אם

תיקון או החלפת לוח אם – מהי הבחירה הכי נכונה?

באתם להדליק את המחשב שלכם, אך הוא מסרב להידלק? הסיטואציה הזאת מתרחשת באופן שכיח, ויכולות להיות מגוון רחב של תקלות אפשריות במצב הזה. אחת מהתקלות השכיחות ביותר שעשויות להביא אתכם למצב הזה היא תקלה בלוח האם של המחשב ואתם תצטרכו להחליט מה הכי נכון לכם לעשות.

החלפת לוח אם

מצד אחד ישנם טכנאים שיספרו לכם כי החלפת לוח אם זוהי ההחלטה האידיאלית, ויש כאלה שיגידו לכם כי לתקן את לוח האם הקיים – זוהי האפשרות הנכונה. מכאן אתם תמצאו את עצמכם במערבולת של ממש, ולא תדעו בדיוק מהי הבחירה הכי נכונה שאתם תוכלו לעשות באותו הרגע.

אנו בהחלט מבינים את הבלבול שלכם, בכל זאת אתם תרצו לעשות את ההחלטה הכי טובה – החלטה שתאפשר לכם להמשיך להשתמש במחשב כמו שצריך. בדיוק מהסיבה הזאת, אנו ננסה להפוך את כל סימני השאלה שמרחפים לכם מעל הראש לסימני קריאה ברורים שיסייעו לכם לעשות את הבחירה הנכונה.

החלפת לוח אם במקרה שבו לא ניתן לתקן אותו

הדבר הראשון שאתם צריכים לבחון זה האם אתם בכלל יכולים לתקן את לוח האם? אם אתם לא יכולים לתקן את לוח האם, לא תישאר לכם ברירה אחרת מלבד להחליף אותו. החלפת לוח אם במקרה הזה תהיה האפשרות היחידה, ואתם תהיו מוכרחים לבחור בה. כך אתם חסכתם לעצמכם את ההתלבטות המיותרת, התלבטות שהייתה יכולה לגזול מכם זמן רב.

צריכים טכנאי מחשבים מקצועי?

החלפת לוח אם למחשב נייד

לוח אם למחשב נייד הוא אחד החלקים היקרים ביותר שניתן להחליף במחשב נייד. החלפת לוח אם דורשת כלים ומיומנויות מיוחדות כדי להסירו ולהחליפו בחדש. זה עשוי לדרוש גם הסרה של רכיבים אחרים כגון זיכרון RAM או כוננים קשיחים כדי לגשת אליו. החלפת לוח אם תבטל כל אחריות על המכשיר שלך אלא אם כן תרכוש אחריות מורחבת מהיצרן או המשווק של המכשיר שלך. תהליך ותיקון לוח אם למחשב נייד משתנה בהתאם לאיזה סוג מחשב יש לך, איזה סוג דגם זה, איזו חברה ייצרה אותו וכו' למשל אם יש לך

מתי נדרשת החלפת לוח אם

תיקון לוח אם יהיה רלוונטי, אך לא תמיד הוא כדאי

תיקון לוח אם זוהי בהחלט אפשרות נהדרת, האפשרות הזאת גם יכולה לאפשר לכם לחסוך לא מעט כסף. אך בפועל היא לא תמיד תהיה הבחירה הנכונה, שכן תיקון לוח אם חייב להיעשות במקרה שבו אפשר להחזיר אותו לתפקוד תקין. הרי אתם לא תרצו לתקן את לוח האם, אך למצוא את עצמכם נמצאים בדיוק באותו המצב כעבור מספר חודשים – במקרה כזה כבר יהיה עדיף לבצע החלפת לוח אם.

יש לכם תקציב מוגבל? אין לכם יותר מידיי אפשרויות

אם אתם מוצאים את עצמכם במצב שבו יש לכם תקציב מוגבל לתיקון, אתם צריכים לקחת בחשבון כי לא עומדות לרשותכם הרבה אפשרויות. כאשר מסתכלים על הכדאיות הכלכלית ברור לכולם כי תיקון לוח אם תהיה בחירה זולה יותר מאשר החלפת לוח אם. לכן אם אין לכם את הכסף הנדרש לצורך החלפת לוח האם, מוטב יהיה שתתקנו אותו – כך תוכלו להרוויח עוד זמן של שקט.

איך לבחור לוח אם?

בחירת לוח אם היא לא קלה כמו שזה נשמע. ישנם גורמים רבים שצריך לקחת בחשבון לפני רכישת לוח אם. אם אתם מחפשים לוח אם חדש, תחילה עליכם לקבוע איזה סוג מחשב תרצו לבנות והרכיבים שיכנסו אליו. הסוגים הפופולריים ביותר של לוחות אם הם ATX, Micro ATX ו-Mini ITX. גודל מארז המחשב צריך להתאים לגודל לוח האם. אם אתה רוצה מחשב קטן יותר או אם למקרה שלך יש מקום מוגבל, אז לוחות Micro ATX או Mini ITX עשויים לעבוד טוב יותר עבורך

מחיר החלפת לוח אם – כמה זה בכלל צפוי לעלות?

כפי שמצוין גם במחירון באתר, מחיר החלפת לוח אם יכול לנוע בין 350 ש"ח ל-650 ש"ח כאשר המחיר כולל את לוח האם החדש ואת ההחלפה עצמה. בעבור כל מחשב, נדרש דגם מסוים של לוח אם ולכן קיימים שינויים במחיר על סמך הדגם הספציפי ומחירו.

מה גורם ללוח האם להתקלקל?

יכולות להיות מספר סיבות שגורמות ללוח אם במחשב להתקלקל. הסיבה הראשונה היא בעיות הקשורות לאוורור. חום של רכיבים במערכת יכול להשפיע לרעה על המחשב וליצור תקלות ולכן תמיד כדאי לוודא שהמאוורר תקין ושאין אבק על פתחי היציאה. בנוסף, אם ספק הכוח תקול, עשויות להיווצר תקלות חשמליות שיפגעו בלוח האם. במצב זה נדרש להחליף את ספק הכוח בהקדם. כמו כן, במידה ומגיעים  נוזלים לתוך גוף המחשב, עשויה להיווצר קורוזיה על לוח האם ולהרוס אותו.

צריכים טכנאי מחשבים מקצועי?

רוצים להוציא את המיטב? החלפת לוח אם זה הפתרון

כאשר אתם מתלבטים בין החלפה או תיקון של לוח אם, אתם צריכים לקחת בחשבון את הצרכים האמתיים שלכם. אם אתם חושבים כי הגיע הזמן שתשדרגו את הפעילות של המחשב, אתם תצטרכו לבצע החלפה של לוח האם ולא תיקון. תיקון יאפשר לכם להשאיר את המצב בדיוק כפי שהוא היה, בעוד החלפה תאפשר לכם לשדרג את המחשב עם לוח אם מתקדם.

תיקון או החלפה? עושים רק עם טכנאי מחשבים

אחרי שהבנתם כי לכל אחת מהבחירות שתעשו יהיו את היתרונות ואת החסרונות שלה, כעת אתם צריכים להבין כי לא משנה מה החלטתם לעשות – אל תעשו זאת בעצמכם. החלפת לוח אם או תיקון לוח אם עושים אך ורק עם טכנאי מחשבים מיומן, טכנאי מחשבים שיוכל לספק לכם את הפתרונות הטובים ביותר. הוא גם יוכל להמליץ לכם איזה מבין הבחירות תהיה הכי נכונה והכי אידיאלית בהתאם למצב שבו אתם נמצאים. החלפת לוח אם יכולה להתבצע על ידי אדם פרטי או טכנאי מקצועי. התהליך אינו קשה וייקח כ-30 דקות. אדם שמעולם לא עשה זאת קודם לכן צריך להתייעץ עם טכנאי מקצועי לפני שיתחיל לעשות זאת בעצמו, שכן הוא עלול לעשות טעויות שעלולות להזיק למחשב ולהפוך אותו לבלתי שמיש.

שאלות ותשובות בנושא החלפה ותיקון לוח אם

במקרים רבים תתקבל אחריות למשך 3 עד 6 חודשים אך זה מאוד תלוי בסוג הפעולה שבוצעה ואפשר להגיד שכל מקרה לגופו. לכן וודאו זאת מראש על טכנאי המחשבים.

ברוב הגדול של המקרים יהיה קשה מאוד לתקן את לוח האם לאחר המגע עם המים ואנו נידרש להחליפו בחדש.

אנו מספקים שירות זה גם למחשבים נייחים וגם לניידים מסוגים שונים. צרו איתנו קשר עוד היום וקבלו פרטים נוספים על העבודה.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אהבתם? שתפו את המאמר!
דילוג לתוכן