מסך מחשב לא נדלק

מסך מחשב לא נדלק: כך תנסו לאבחן מה הבעיה

כנראה שאין משהו מעצבן יותר מאשר תקלות במחשב, לרבות מסכים שמסרבים להציג תמונה. המחשב פועל והמסך לא נדלק? ריכזנו עבורכם כמה דברים שכדאי לדעת בנושאים אלו של תקלות מסך במחשבים. הנה כל המידע שאתם צריכים להכיר, מעודכן ל-2024.

מסך מחשב לא נדלק

אין ספק, בימינו לא באמת אפשר להסתדר בלי גישה לעולם האינטרנט, ובטוח שאי אפשר להסתדר בלי מחשבים. גם אם כל עולמכם בטלפון הנייד, עדיין בדרך כלל אנשים מחזיקים בביתם מחשבים ומשתמשים בהם לא מעט. אם הגעתם הביתה וגיליתם מצב בו מסך מחשב לא נדלק, אנחנו רוצים להציע לכם מספר טיפים לאבחון הבעיה. חשוב לדעת כבר מראש, רוב הדברים שנדבר עליהם כאן עומדים להתייחס למחשבים נייחים, אבל חלק מהטיפים גם יהיו רלוונטיים לגבי מחשבים ניידים.

מדוע המסך של המחשב לא נדלק? הנה האופציות הסבירות

הדבר הראשון שאתם צריכים לבדוק כאשר צצה לכם תקלה במחשב (כל תקלה), הוא כבלים. האם כל הכבלים מחוברים נכון? האם הם מוכנסים עד הסוף לשקעים השונים במחשב? בנוסף, יש לבדוק גם חיבורי חשמל, לא רק חיבורים בין המסך למחשב עצמו.

אנו מזכירים, רוב המסכים מתחברים גם למחשב עצמו וגם לנקודה חשמלית. אם כל הכבלים מחוברים נכון, יהיה כדאי לעבור לאבחון הבא במטרה להבין מדוע המסך של המחשב לא נדלק. האבחון הבא שלכם כולל את שלב החלפת הכבלים. אל-חשש, לא מדובר בתהליך מורכב מאוד.

מסך מחשב לא עובד? בדקו האם נדלקת נורת ההפעלה

בכל מסך יש נורה קטנה (בדרך כלל בצבע כחול או ירוק) המעידה על כך שהמסך פועל, כלומר אם הוא מקבל מתח חשמל. לפני שאתם מתקשרים אל טכנאי המחשבים מספרים לו כי מסך המחשב לא עובד, בדקו שהנורה דולקת. ייתכן שכיביתם את המסך בעבר וכל שנדרש לעשות כעת הוא להדליקה פעם נוספת.

צריכים טכנאי מחשבים מקצועי?

מה לעשות בכדי לאבחן מדוע מסך המחשב לא נדלק?

ניסיתם לבדוק את החיבורים וראיתם שהם תקינים? נמליץ לכם כעת לקפוץ אל חנות המחשבים השכונתית. בחנות המחשבים השכונתית אתם תרכשו כבל HD חדש. אם המסך שלכם ישן והוא מחובר למחשב באמצעות כבל VGA, כמובן שיהיה צורך לרכוש כבל VGA, תוכלו לזהות אותו לפי צבעו הכחול בקצה. אבל שימו לב, לא בכל חנויות המחשוב אתם תוכלו למצוא כבלים ישנים כאלו.
לאחר שרכשתם את הכבלים החדשים, נסו להחליף אותם באלה הקיימים ולראות אם עדיין מסך המחשב לא נדלק או שמא הבעיה הסתדרה.

יש לי מסך חדש HD והוא לא פועל כשאני מדליק את המחשב

אם המסך הוא חדש והוא מחובר לכבל HD, השלב הזה שווה ניסיון. פשוט תחליפו כבלים ותבדקו האם הבעיה הייתה טמונה בכבל, או לא. אם עברתם את השלב הזה והמסך עדיין לא נדלק, אנחנו ממליצים לבדוק את האופציה של כרטיס מסך. וזה כבר לוקח אותנו לשלב הבא – החלפת מחשב עבור ניסיון.

זה מה שתעשו – פשוט חברו למסך הקיים שלכם מחשב אחר. אם חיברתם מחשב אחר למסך והוא לפתע עובד לכם, יש סיכוי טוב שכרטיס המסך במחשב הישן שלכם תקול. יחד עם כרטיס מסך תקול, יכולות גם להיות סיבות נוספות לכך שמסך מחשב אינו עובד.

מסך מחשב לא נדלק- האם כדאי לבצע RESTART ללוח האם של המחשב?

חשוב לדעת, במקרים מסוימים יהיה צורך אפילו לבצע RESTART ללוח האם שמותקן על המחשב. בחלק מלוחות האם ישנו כפתור קטנטן אשר אחראי על איפוס לוח האם. בנוסף, בחלק מלוחות האם ישנן גם סוללות קטנות אשר הוצאתן תוביל לאיפוס שלם של לוח האם.

אנחנו מדגישים אבל את הנקודה הבאה – כל פתיחה של מארז המחשב שלכם תוביל בהכרח לביטול האחריות על המחשב. אם רכשתם את המחשב לאחרונה והוא עדיין באחריות, אל תתפתו לפתוח אותו בעבור תיקונים כאלו ואחרים. כמובן, אלא אם כן אתם יודעים בדיוק מה אתם עושים ויש לכם גישה טכנית. נמליץ לכם בהזדמנות זו להיעזר בטכנאי מחשבים מקצועי שזאת עבודתו. פנו אלינו עוד היום וקבלו הצעת מחיר לתיקון מחשב שלא נדלק או מסך שאינו מגיב.

מסך מחשב נייד לא נדלק, מה עושים?

במידה ונתקלתם במצב בו מסך מחשב נייד לא נדלק, נסו ראשית לנתק את המחשב הנייד מהכבל החשמלי ולאחר מכן הוציאו את הסוללה של המחשב לכמה דקות. לאחר מספר דקות, נסו לחבר בשנית את הסוללה ולראות האם כעת המחשב נדלק. אם עדיין מסך לפטופ לא עובד ולא נדלק ייתכן שהבעיה נגרמת בעקבות העובדה שהמחשב התחמם יתר על המידה והמחשב "מגן" בעזרת אי ההדלקה על רכיבי החומרה השונים. במצב זה, הזמינו טכנאי מחשבים מקצועי דרך מחשבניק. זכרו שכאשר מסך של מחשב נייד לא נדלק, ייתכן שמדובר גם בכבל הטענה תקול שאינו מצריך להזרים חשמל בצורה תקינה אל המחשב והסוללה, במידה וזה אפשרי – חפשו מטען חלופי בשביל לשלול את הבעיה.

מסך מחשב לא עובד ולא מגיב? ייתכן ומדובר בחשמל סטטי!

ישנם מקרים רבים שבהם מסך מחשב לא עובד כתוצאה מחשמל סטטי שמצטבר על גבי לוח האם. איך אפשר לבדוק האם זאת הבעיה? כל שנדרש מאיתנו לעשות הוא לנתק את המחשב מהחשמל או להוציא את הסוללה (במידה ומדובר במחשב נייד) ופשוט ללחוץ לחיצה ארוכה על כפתור ההפעלה של המחשב. לאחר שביצעתם את הפעולה הפשוטה הזו, חברו מחדש את הסוללה או החיבורים החשמליים ובדקו האם גם כעת מסך מחשב לא מגיב או שאולי התקלה חלפה.

צריכים טכנאי מחשבים מקצועי?

מסך מחשב לא נדלק- זכרו תמיד לנתק את המחשב מהחשמל בבואכם לנסות לתקנו

בכל מקרה, אל תשכחו לנתק את המחשב מהחשמל לפני שאתם מבצעים בו תיקונים. במקרים מסוימים, כאשר מסך מחשב לא נדלק, זו יכולה להיות אפילו בעיה מאוד קלה לתיקון. במקרים מסוימים, יהיה עליכם סך הכול לנקות אבק ממגעים כאלו ואחרים במחשב.

אם אתם רוצים לנקות לבד אבק מהמחשב שלכם, אנחנו ממליצים להשתמש במפוח אוויר עדין-בינוני. זכרו, ברגע שאתם פותחים את מארז המחשב, אתם חושפים חלקים רבים ורגישים, שניתן לגרום בהם לנזק ממש בקלות.

כדאי להשתמש במפוח אוויר בכדי לנסות להסיר אבק מהמחשב?

אם אתם מחליטים להשתמש במפוח אוויר בכדי לנסות להסיר אבק ממגעי המחשב, ההמלצה הכי גורפת היא לעשות זאת מרחוק (30 ס"מ מרחק מהמחשב לפחות). ועוד משהו שאנחנו רוצים שתיקחו בחשבון – הזמנת טכנאי מחשבים אליכם הביתה.

גם בימי הקורונה ניתן לתקן מחשבים, בין אם זה מצריך ממכם נסיעה למעבדה, או לא. אתם יכולים להזמין אליכם הביתה טכנאי מחשבים, מה שבדרך כלל יעלה לכם בין 150 ₪ ל-350 ₪ בממוצע. כמובן, אם יהיה צורך בתיקון מורכב יותר (לעיתים מסך מחשב לא נדלק בשל בעיה בלוח האם למשל) המחיר לקריאה של הטכנאי יהיה גבוה בהתאם.

האם פתיחת מארז מחשב יכולה להוביל לתקלות נוספות?

בסופו של דבר, אתם גם צריכים לזכור שכל פתיחה של מארז המחשב יכולה לגרום לקלקולים חדשים. כמו שאמרנו כאן למעלה, בתוך המחשב ועל לוח האם ישנם חלקיקים שמולחמים ממש בעדינות למחשב וללוח עצמו. לכן מאוד מומלץ לבדוק את המחיר לתיקון התקלה במחירון המעודכן לביקור טכנאי מחשבים.

ברגע שאתם פותחים את המארז, אתם חושפים את החלקיקים האלו לנזקים שנגרמים בלי שתשימו לב אפילו בחלק מהמקרים. ממש בלי שתשימו לב, אתם יכולים בטעות לפרק או להסיר הלחמה שגם ככה כבר הייתה רופפת. יכול להיות שהחלקיק הזה היה יושב שם לנצח מבלי לזוז, אבל ברגע שזעזעתם את המארז ופתחתם אותו, הוא כנראה יאבד אחיזה של הלחמה.

צריכים סיוע נוסף בתיקון מסך מחשב לא נדלק? אנו ממליצים בסופו של דבר על סיוע מקצועי של מעבדת מחשבים מומלצת בעיר מגורכם. ועוד משהו, אל תשכחו שכיום המחיר של מסכים כבר אינו בשמיים. אם הכול נראה אבוד, תשקלו לחיוב רכישת מסך חדש. בהצלחה!

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אהבתם? שתפו את המאמר!
דילוג לתוכן