מדריך מלא לפירמוט מחשב נייד/נייח

מדריך לפירמוט מחשב נייח – כך תעשו זאת בצורה נכונה

יכולות להיות מגוון רחב של סיבות שבגללן תחליטו לפרמט את המחשב הנייח שלכם, אך בפועל אתם לא יכולים לבצע את הפירמוט מבלי שתדעו בדיוק מה עליכם לעשות. מספיק שתעשו טעות אחת בדרך, וכל הרצון הטוב שלכם יכול להכניס אתכם לצרות של ממש.

אז מהם השלבים בפירמוט של מחשב נייח? בדיוק על מנת לסייע לכם בפרוצדורה הזאת החלטנו לרשום מדריך לפירמוט מחשב נייח. כך ברגע האמת, אתם תראו שאתם יודעים לבצע את כל השלבים עד לשלב שבו המחשב יעלה כמו חדש. מספיק ששלב אחד לא יהיה ברור, ואתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה.

אז שווה לכם לקחת נשימה עמוקה לוודא כי אתם מכירים את השלבים השונים, כי ברגע שאתם מתחילים לבצע את תהליך הפירמוט של המחשב – לא ממש תהיה לכם אפשרות להחזיר את הגלגל לאחור. מדובר על מצב שבו אתם תמצאו את עצמכם בסיטואציה שבה אתם עם הגב אל הקיר.

מהן הסיבות השכיחות ביותר לפרמט מחשב?

  • במקרה שבו מערכת ההפעלה מגיעה עם המון שגיאות, תוכלו לפרמט את המחשב ולהתקין מערכת הפעלה חדשה.
  • במקרה שבו המחשב פועל באיטיות, תוכלו לבצע פירמוט מקיף על מנת להסיר את כל הזבל מן המחשב – זה הפתרון הכי יעיל.
  • במקרה שבו אתם רוצים לתת את המחשב לבן אדם אחר, מוטב יהיה שתפרמטו את המחשב על מנת שלא תהיה גישה למידע האישי שלכם.

שלב ראשון: גיבוי של המחשב

לפני שאתם בכלל מתחילים לפרמט את המחשב, השלב הראשון שלכם יהיה לבצע גיבוי מקיף למחשב. כך תוכלו לדעת שבמקרה של בעיה, יהיה לכם את הגיבוי שתוכלו להישען עליו. אתם לא באמת יודעים מה עומד לקרות, ואיזה מידע יוסר מהמחשב שלכם ללא כל התראה מוקדמת. תוכלו לבצע את הגיבוי על גבי כונן חיצוני, כזה שבאמצעותו תוכלו בקלות לשחזר את כל המידע מיד לאחר שהמחשב יעלה – ואתם כמובן תתקינו בו את כל מה שצריך.

שלב שני: פרמוט המחשב בפועל

השלב החשוב ביותר הוא השלב שבו אתם מפרמטים את המחשב, ויש כמה דרכים שבאמצעותן תוכלו לעשות זאת. הדרך הקלה ביותר לפרמט מחשב נייח היא על ידי הכנסת הדיסק של ה-Windows. שם כל מה שתצטרכו לעשות זה פשוט לפעול על פי ההנחיות, ובתוך זמן קצר אתם תהיו בעיצומו של תהליך הפירמוט.

אפשרות נוספת אך קשה מעט יותר היא לבצע את פעולת הפירמוט דרך שורת המשימות, אך כאן מי שאין לו ידע מקדים עלו למצוא את עצמו הולך לאיבוד בין שלל הפקודות. האפשרות השלישית היא לבצע את הפירמוט דרך ההגדרות של המחשב שלכם, גם כאן מדובר על פעולה שהיא יחסית פשוטה.

כמו שהבנתם פרמוט של מחשב זוהי לא פעולה כל כך פשוטה, ולכן אם מה שתיארנו לפניכם נשמע לכם כמו סינית – מוטב שלא תיקחו את הסיכון. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לפנות לאיש מקצוע, על מנת שהוא זה שיבצע את הפירמוט של המחשב עבורכם.

שלב שלישי: התקנת ה-Windows

אחרי שהמחשב כולו פורמט, כעת כל מה שנותר לכם לעשות זה להתקין את ה-Windows. לכן לפני שאתם מתחילים לבצע את הפירמוט, תוודאו שיש לכם דיסק עדכני של ה-Windows על מנת שתוכלו להתקין אותו. אחרי שתכניסו את הדיסק, כל מה שאם צריכים לעשות זה פשוט לעקוב אחרי הוראות ההתקנה – שאחריהן אתם כבר תוכלו לראות את המחשב עולה כמו שאתם מכירים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אהבתם? שתפו את המאמר!
דילוג לתוכן