מחשב לא נדלק

יכולות להיות לא מעט סיבות שיובילו אתכם למצב שבו המחשב לא נדלק, ומחובתכם לנסות להבין מהן הסיבות שגורמות לו לא להידלק. כמובן שהאפשרות הקלה ביותר היא לקנות מחשב חדש, אך לא מדובר באפשרות שאתם צריכים לקחת אותה בחשבון בתחילת הדרך.

המחשב לא נדלק? אל תרוצו לקנות מחשב חדש

יש מספר פתרונות שיאפשרו לכם להחזיר את המחשב שלכם לחיים, ולהמשיך להשתמש בו ללא כל בעיה. כי בסוף מוטב שאת הכסף הזמין שיש לכם, תשקיעו בדברים אחרים – ולא ברכישת מחשב חדש ללא כל סיבה. חשוב לציין כי הפתרונות שנספק כאן יהיו רלוונטיים גם למחשב נייח וגם למחשב נייד

אז לפני שאתם עושים פעולה שתצטערו עליה לאחר מכן, אנו נציג בפניכם את כל הפתרונות שיכולים להיות אידיאליים. כך ברגע האמת, אתם תדעו בדיוק אילו פתרונות עומדים לרשותכם ויסייעו לכם להחזיר את המחשב לפעילות הרגילה. זה הרבה יותר משמעותי וחשוב כאשר במחשב יש המון מידע אישי שחשוב לכם.

מחשב לא נדלק

תבדקו שהמחשב מחובר לחשמל

זה אולי ישמע לכם כמו דבר שמיותר לבדוק, אך אולי מישהו נגע בחיבור של המחשב לחשמל? במקרה שבו המחשב לא מחובר לחשמל, מן הסתם שהוא לא יידלק וזה לא באמת משנה מה אתם תעשו בפועל. לכן בכדי שתוכלו לשלול את האפשרות הזאת, מוטב שתנסו לחזק את כל החיבורים של המחשב לחשמל. כך תוכלו להיות בטוחים שזוהי לא הבעיה, ותוכלו להתפנות על מנת לשלול בעיות אחרות.

המחשב עובד אך המסך תקול

כאשר המחשב לא נדלק זוהי לא בהכרח חייב להיות תקלה שמגיעה מכיוונו של המחשב. יכול להיות שדווקא המסך הוא זה שלא נדלק, אך בפועל מכיוון שלא עולה אף תמונה – אתם נוטים לחשוב מיד כי מדובר על תקלה מהמחשב. לכן תנסו לחבר את המחשב למסך אחר אפילו למסך של טלוויזיה על מנת לוודא שהוא אכן מקור התקלה. אם המסך הוא הבעיה, תוכלו להחליף אותו במסך אחר ולהמשיך להשתמש במחשב ללא כל הפרעה.

תקלת חשמל סטטי בלוח האם

אפשרות אחרת שעלולה להביא אתכם למצב שבו המחשב לא נדלק מקורה דווקא בלוח האם. לעיתים מסיבות כאלה ואחרות, לוח האם איננו מתפקד בצורה תקינה – ומכאן המחשב כולו פשוט לא נדלק. אז מה תוכלו לעשות בשביל לנסות לפתור את המצב? כל מה שאתם צריכים לעשות זה ללחוץ 10 שניות על כפתור ההדלקה על מנת שיתבצע ניקוי של חשמל סטטי מלוח האם.

תוכנה זדונית השתלטה על המחשב

במצבים אחרים יכולה להיות שהסיבה שבגללה המחשב לא עובד היא תוכנה זדונית שהשתלטה על המחשב. לכל תוכנה זדונית יש את ההשפעה שלה, וחלק מהתוכנות פשוט יגרמו לכם שהמחשב לא יידלק. כאן יהיה לכם קשה מאוד לתפעל את המצב ללא עזרתו של טכנאי, אך בו בזמן אתם צריכים להבין כי אנטי וירוס ככל הנראה היה מונע ממצב כזה להתרחש – ולא הייתם מגיעים אליו. כך שבפעם הבאה תוודאו שהאנטי וירוס שלכם עובד כמו שצריך.

צריכים טכנאי מחשבים מקצועי?

לא פתרתם את התקלה? הזעיקו טכנאי מחשבים

אם אתם ניסיתם את כל האפשרויות, אך עדיין אתם לא מצליחים לגרום לכך שהמחשב יידלק – אל תיקחו סיכונים ואל תשברו את הראש. מוטב יהיה שתזעיקו טכנאי מחשבים מקצועי, הוא זה שיוכל להבין בדיוק מהי הסיבה שבגללה המחשב לא נדלק. את רוב התקלות הטכנאי יוכל לפתור בקלות, ובתוך זמן קצר אתם תוכלו לחזור להשתמש במחשב בדיוק כמו שהייתם משתמשים בו עד שהתקלה הופיעה.

אם המחשב שלך לא נדלק, יכולות להיות לכך מספר סיבות. הסיבה הנפוצה ביותר היא שכבל החשמל אינו מחובר לחשמל. אתה יכול גם לנסות לחבר אותו לשקע אחר ואם זה לא עובד, ייתכן שיש לך כבל חשמל גרוע. אם כבל החשמל מחובר, ייתכן שיש לך בעיית חומרה במחשב שלך.

קראו עוד:

אם המחשב לא נדלק, יש כמה דברים שתוכלו לנסות.

ראשית, בדוק את כבל החשמל. ודא שהוא מחובר לשקע ולמחשב שלך. אם הוא מחובר לחשמל, נסה להעביר את הכבל לשקע אחר. אם הוא עדיין לא נדלק, נסה לחבר מכשיר אחר כדי לוודא שהשקע פועל כהלכה.

שנית, ודא שהסוללה שלך טעונה ומוכנסת כהלכה למחשב. אם הסוללה שלך התרוקנה לחלוטין וצריך קצת זמן לטעון בחזרה, תצטרך להמתין לפחות חצי שעה לפני שתנסה שוב.

שלישית, נסה להשתמש בכבל חשמל או במטען אחר עם המכשיר שלך כדי לראות אם יש לו השפעה כלשהי על הפעלת המכשיר שלך.

זוהי בעיה נפוצה מאוד שיכולה להתרחש בכל מכשיר אלקטרוני. כאשר זה קורה, חשוב לבדוק תחילה את כבל החשמל ואת שקע החשמל כדי לוודא שהם מחוברים ומופעלים. אם הוא מחובר לחשמל אך אינו נדלק, נסה לנתק אותו ולחבר אותו בחזרה או לכבות את המפסק השולט בשקע. אם עדיין אין לך מזל לאחר שניסית את שלבי פתרון הבעיות האלה, ייתכן שמשהו לא בסדר בחומרה או בתוכנה של המחשב שלך. הדבר הראשון שצריך לעשות אם המחשב לא נדלק הוא לבדוק את כבל החשמל ושקע החשמל לאיתור בעיות. אם אתה משתמש במחשב נייד, נסה לחבר אותו לשקע אחר או לחבר מכשיר אחר כמו מטען טלפון לאותו שקע כדי לראות אם החשמל זורם דרך

אם יש לכם מחשב שלא נדלק, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לבדוק את כבל החשמל ולוודא שהוא מחובר לחשמל. אם כן, אז כדאי לבדוק את פס החשמל או השקע ולוודא שיש לו חשמל . אם אתה משתמש במחשב נייד, ודא שהסוללה טעונה ומופעלת. אם המחשב לא נדלק, ייתכן שכבל החשמל נותק או שיש לטעון את הסוללה. נסה לחבר את כבל החשמל ולחץ שוב על לחצן ההפעלה. אם זה לא עובד, נסה לטעון את הסוללה למשך כמה שעות ולראות אם זה פותר את הבעיה. אם לשקע אין חשמל, נסה לחבר מכשיר אחר כדי לראות אם יש בעיה אחרת בשקע שלך. אם כל הצעדים הללו ננקטו ושום דבר לא נמצא כשורה במכשיר או בשקע שלך, ייתכן שיש לך לוח אם פגום שידרוש סיוע מקצועי.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אהבתם? שתפו את המאמר!
אולי יעניין אותך גם
מחשב תקוע על מצב טיסה

מצב טיסה הוא תכונה שימושית במחשבים ניידים ובמכשירים אלקטרוניים אחרים, מכיוון שהוא מכבה את כל התקשורת האלחוטית ומונע מהם להפריע למכשירי המטוס. עם זאת, לפעמים

למאמר המלא »
דילוג לתוכן