הרחבת זיכרון למחשב

זוהי אחת מפריצות הדרך החשובות ביותר בתחום המחשוב מכיוון שהזיכרון הוא מה שמגביל את הכוח של כל ארכיטקטורות המחשב. מחשבים ימשיכו להיות מהירים יותר ויותר ככל שהזמן יעבור, אבל הם לעולם לא יוכלו לעשות שום דבר בלי זיכרון. על מנת שמחשבים יפעלו בצורה יעילה יותר, הם צריכים שיהיה להם הרבה זיכרון. אבל עם ירידת עלות הזיכרון, יש בו צורך גדול יותר.

המחשבים הופכים מורכבים יותר ויותר. כדי לעמוד בקצב של מגמה זו, הזיכרון של המחשב צריך לגדול באופן אקספוננציאלי. זיכרון המחשב נמדד בדרך כלל בסיביות. בייט הוא היחידה הקטנה ביותר של מידע דיגיטלי שמחשב יכול לעבד או לאחסן. המחשב הראשון הזמין מסחרית היה IBM 701, שהגיע עם גודל מילים של 16 סיביות והופץ בשנת 1953. כיום, רוב המחשבים מגיעים עם גודל מילים של 64 סיביות, אך גם אלה אינם ארוכים מספיק עבור הדורות הבאים של מערכות הפעלה ומכשירי מחשוב. זיכרון המחשב הוא פשוט שטח האחסון במחשב. הנתונים מאוחסנים במרחב זה עד שייעשה בהם שימוש חוזר.

הרחבת זיכרון למחשב

מה מייחד את זיכרון המחשב מאמצעי אחסון אחרים כמו תקליטורים או כונני הבזק?

זה האחסון היחיד שיכול לאחסן נתונים שניתן לגשת אליהם באופן אקראי. משמעות הדבר היא שאתה יכול לגשת לכל חלק מהנתונים בכונן הקשיח שלך מבלי לגשת תחילה לשאר הנתונים. למה אנחנו צריכים זיכרון מחשב? זיכרון המחשב מאחסן נתונים כך שלא צריך לעשות זאת שוב ושוב בכל פעם שאתה פותח תוכנית או עושה משהו עם המחשב שלך. אחרת, תצטרך להמתין בזמן שהמערכת מאחזרת את המידע מהכונן הקשיח שלך בכל פעם שתרצה להשתמש בו.

כדי להבין כיצד פועל זיכרון המחשב, עלינו לבחון תחילה מהי מערכת מחשב. מערכת מחשב מורכבת מחומרה ותוכנה. החומרה כוללת את כל הרכיבים הפיזיים המרכיבים את המחשב כמו המעבד, לוח האם, הכרטיס הגרפי והכונן הקשיח. התוכנה היא קוד התכנות שגורם לחומרה לעבוד יחד כדי לבצע משימות שימושיות כמו עיבוד תמלילים ושליחת דואר אלקטרוני.

התוכנה מתקשרת עם החומרה באמצעות הוראות – זה ידוע בשם שפת מכונה – שרק מחשבים יכולים להבין. הוראות אלו מאוחסנות בסוג מיוחד של זיכרון הנקרא RAM או 'זיכרון גישה אקראית' וכל הוראה תופסת 1 בייט של מקום בזיכרון מסוג זה.

זיכרון הוא רכיב מחשב המאחסן מידע. זהו האזור של התקן האחסון שבו נתונים והוראות נשמרים כאחסון לטווח קצר או ארוך טווח. המחשבים הראשונים הצליחו לתפעל מספרים באמצעות כרטיסי ניקוב מנייר, אך הם דרשו ממפעיל שיגיד להם איזו פעולה לבצע אחר כך ואיזה מספר לאחסן. זה היה איטי מאוד ובעל קיבולת מוגבלת, ולכן נבנו מכונות שיכלו לאחסן הוראות ומספרים בזיכרונותיהם, כך שיוכלו לפעול ללא עזרת מפעיל. זיכרון גישה אקראית או זיכרון RAM הוא סוג של אחסון נתונים במחשב שנמצא ברוב המחשבים האישיים והמחשבים הניידים. הוא מספק את מרחב העבודה העיקרי לביצוע הוראות. זיכרון RAM הוא סוג מהיר של זיכרון שיכול לספק למעבד או למיקרו-מעבד הוראות לביצוע או נתונים לעיבוד. ככל שיש לך יותר זיכרון RAM, כך זה טוב יותר עבור המעבד שלך מכיוון שיהיה להם יותר מקום לעיבוד נתונים במהירות.

זיכרון גישה אקראית הוא סוג של אחסון נתונים במחשב שמכיל את המידע שנמצא בשימוש פעיל. זיכרון RAM הוא סוג של זיכרון מחשב שניתן לקרוא או לכתוב אליו ביחידת העיבוד המרכזית. הוא מספק אחסון זמני עבור נתונים, תוכניות ומידע אחר המעובד על ידי המחשב.

מהן דרישות זיכרון RAM למחשב?

זיכרון גישה אקראית או זיכרון RAM הוא אחת החומרות החשובות ביותר במערכת מחשב. זה מאפשר לאנשים להשתמש במחשבים האישיים שלהם ללא כל זמן פיגור מכיוון שהוא מאיץ תוכניות ומאפשר להם לעבוד בצורה יעילה יותר. הביצועים של מחשב אישי תלויים באמת בגודל ובמהירות של זיכרון ה-RAM שלו, שקובעים כמה כוח יסופק למעבד שלך כאשר הוא מבקש נתונים מ-RAM במקום לגשת מהדיסק הקשיח זיכרון RAM הוא סוג של זיכרון מחשב המשמש לאחסון וגישה למידע. זהו אחד הרכיבים החשובים ביותר במחשב, ובלעדיו המחשב לא יתפקד.

עם זאת, לזיכרון RAM יש מגבלות. לדוגמה, ניתן לגשת אליו רק ברגע שבו יש צורך בו; מה שאומר שאם אתה רוצה לאחסן תמונה או קובץ בכונן הקשיח שלך, תחילה עליך להעתיק אותם ל-RAM שלך. הסיבה לכך היא שברגע שאתה מכבה את מערכת המחשב שלך, זיכרון RAM מאבד את כל הנתונים שלו ולא ניתן לאחזר אותו אלא אם מקור הכוח היה שם במהלך הכיבוי. קיבולת זיכרון RAM נמדדת בבתים (B) או ג'יגה-בייט (GB).

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אהבתם? שתפו את המאמר!
דילוג לתוכן